• 09180807525
  • saeedfarokhzad1991@gmail.com
  • استان مرکزی-اراک-دکوراسیون داخلی دکورا
  • 09301770037

دکوراسیون داخلی دکورا

،، طراح و مجری کلیه امور دکوراسیون داخلی ،،

نمونه اجرای کفپوش و پارکت

  • ۱۷۸

👈 تفاوت کفپوش و پارکت چیست؟
 این سوالی است که در انتخاب نوع پوشش کف تاثیرگذار است. در واقع بسیاری از افراد نمی دانند کدام کفپوش برای فضای مورد نظر مناسب تر است. پوشش کف هزینه زیادی دارد. برای اینکه از خریدتان رضایت داشته باشید بهتر است همه جوانب را با دقت بررسی کنید. در نظر گرفتن شکل ظاهری و یا قیمت به تنهایی نمی تواند، معیار خوبی برای انتخاب پوشش مناسب کف ساختمان باشد.
هر نوع متریالی که برای کف ساختمان، در نظر می گیرید روی نمای داخلی ساختمان نیز تاثیرگذار است. در واقع پوشش کف ساختمان خیلی در دید است و نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی دارد. در این مطلب عمده ترین تفاوت کفپوش و پارکت بررسی شده تا موقع خرید، به راحتی بتوانید تصمیم گیری کنید.

 

کفپوش چه تفاوتی با پارکت دارد؟ 🤔
به طور کلی همه پوشش های کف ساختمان در واقع کف پوش به حساب می آیند. اما در عرف رایج منظور از این واژه همان کفپوش پی وی سی است. این روزها در بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری و حتی خانه ها نیز نمونه ایی از کفپوش های پی وی سی، نصب شده است. این متریال از نظر ظاهری شباهت زیادی به کفپوش های چوبی دارد اما به لحاظ مواد اولیه و نوع ساخت، زمین تا آسمان با کفپوش چوبی، فرق دارد. پی وی سی در گروه چوب یا فراورده های چوبی قرار نمی گیرد.
اما پارکت ها را می توان نسل جدید کفپوش چوبی به حساب آورد که این روزها جای چوب طبیعی را گرفته اند. پارکت یا پارکت لمینت ها متریال تولیدی هستند و مواد اولیه این پوشش ها در طبیعت وجود دارد. اگر تصاویر تایل های پارکت و کفپوش ها را نگاه کنید شاید تفاوت زیادی نبینید اما تفاوت کفپوش و پارکت بسیار زیاد است. در واقع از هر منظر که نگاه کنید این دو متریال قابل مقایسه نیستند.

 

 

🧩 تفاوت کفپوش و پارکت از لحاظ متریال ساخت:
عمده ترین تفاوت کفپوش و پارکت در جنس مواد سازنده است. ساختار اصلی کفپوش PVC از نوعی پلاستیک فشرده با نام پی وی سی تشکیل شده که نوعی پلیمر است. در صورتی که پارکت امینت از جنس الیاف فشرده HDF تهیه می شود که این الیاف از مشتقات چوب می باشد. ساده تر اینکه کفپوش ها از مواد پلیمری ساخته می شوند اما پارکت ها به نوعی از فراورده های چوب به حساب می آیند.
اهمیت این موضوع برای خریداران بسیار زیاد است. جنس مواد به کار رفته در محصول تاثیر مستقیم روی طول عمر، کیفیت و حتی قیمت خرید آن دارد. به طور معمول چوب طبیعی، قیمت بالاتری دارد ولی پارکت از پوب طبیعی نیست و در ساخت آن فراورده های چوبی استفاده شده است. پارکت نوعی محصول لایه به لایه است که تحت دما و فشار به صورت یک دست دیده می شود.

 

 

➕ ضخامت کفپوش و پارکت لمینت:
کفپوش های pvc به صورت رولی با ابعاد مشخصی عرضه می شوند و به طور معمول دارای ضخامت 2 یا 3 میل است. اما پارکت لمینت همیشه به شکل تایل های مجزا در ضخامت های 7،8و 12 میلی متری تولید می شود.به این ترتیب ضخامت پارکت به طرز محسوسی بیش از کفپوش های پی وی سی است. همین امر موجب افزایش استحکام و دوام پارکت در مقایسه با پی وی سی می شود. حتی از شکل ظاهری هم می توان تفاوت کفپوش و پارکت لمینت را از لحاظ ضخامت متوجه شد.
درضمن یادآور میشم که تیم متخصص ما "دکورا" آماده اجرای انواع کفپوش و پارکت است.

 

 

👈 ما یعنی گروه تولیدی دکورا آماده ایم تا این خدمت را برای شما انجام دهیم، اجرای انواع کفپوش ، پارکت و لمینت بصورت حرفه ای و متعهدانه.

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21 شب از طریق شماره تماس های زیر استفاده نمایید.

  • 09301770037
  • saeedfarokhzad1991@gmail.com
  • استان مرکزی-اراک-دکوراسیون داخلی دکورا
  • 09180807525